۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۷۱۹۴۲۹

برگزاری مراسم سوگواری اربعین حسینی در بیت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی

برگزاری مراسم سوگواری اربعین حسینی در بیت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی
مراسم عزاداری و سوگواری اربعین با حضور جمعی از اساتید، فضلا و طلاب در بیت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری و سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امروز با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و عموم دلدادگان و عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت درفضایی آکنده از حزن و اندوه وماتم در بیت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین رزاقی در این مراسم در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه اربعین پرداخت و گفت: اربعین امام حسین علیه السلام از جهات مختلفی با اهمیت است، یکی از این جهات حدیث معروف امام حسن عسکری می باشد که حضرت فرمودند یکی از علامت های مومن زیارت اربعین است.

سخنران این مراسم با اشاره به حماسه میلیونی مردم در پیاده روی اربعین گفت: امروزه بیش از20 میلیون نفر پروانه وار گرد وجود مقدس امام حسین علیه اسلام در پیاده روی اربعین حضور داشتند که این حادثه در عالم بشریت بی نظیر است که این گونه مردم در مقابل ظلم و ستم ایستادند و با سیدالشهدا علیه السلام بیعت کردند.

وی در ادامه سخنان خود با نقل این سوال که در حادثه عظیم عاشورا پیروز حقیقی چه جریانی بوده است گفت: همواره این سوال مطرح می شود که چه کسی در کربلا پیروز شد؟ که در پاسخ به این سوال باید گفت که پیروز حقیقی این واقعه عظیم بنا بر آیه شریفه51 سوره مبارکه مومن جبهه حق و سیدالشهدا علیه السلام بوده است.

این خطیب حوزوی گفت: امام حسین(ع) بنا بر تکلیفی که داشتند برای اقامه دین خدا و احیای امر خدای متعال قیام کردند و دین را احیاء کردند.

ارسال نظرات